Dieta niemowlaka

0
54
Dieta niemowlaka

Prawidłowe komponowanie posiłków jest niezwykle ważne. Istotne jest, aby były pełnowartościowe oraz dostarczały cały szereg witamin i minerałów. Ma to ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Warto zadbać o to również w przypadku dzieci. Oczywiście początkowa ich dieta opiera się na mleku. Dostarcza im wszystkie niezbędne składniki odżywcze w idealnych proporcjach. Z uwagi na to nie musimy przejmować się kwestiami związanymi z żywieniem. Jednak z czasem niezbędne są zmiany. Wszystko powinno być wprowadzane stopniowo i jak najbardziej łagodnie. Szczególnie istotne jest to w początkowych etapach rozszerzania diety. Warto powoli pobudzać metabolizm i przyzwyczajać organizm do pełnienia nowej funkcji. Przyswajanie składników odżywczych ze standardowych pokarmów przebiega odrobinę inaczej niż z samego mleka. Z uwagi na to jelita muszą być zacznie bardziej aktywne. Pierwsze próby wprowadzania nowych posiłków możemy podjąć już w szóstym miesiącu. Przyjmuje się, że organizm jest wtedy gotowy na zmianę żywienia. Jednak nadal mleko powinno być główną częścią diety. Jako pierwsze warto wybierać produkty, które są lekkie. Dzięki temu zyskamy pewność, że ich rozłożenie na pojedyncze substancje nie będzie stanowiło problemu. Przyjmuje się, że w tej kwestii najbezpieczniejsze są warzywa zielone. Niska kaloryczność i brak tłuszczy sprawia, że nawet delikatny układ pokarmowy poradzi sobie z nimi perfekcyjnie. Z czasem jednak możemy bez obaw sięgać po kolejne gatunki. Istotne jest, aby zachować różnorodność. Dzięki temu unikniemy ewentualnych niedoborów i dostarczymy wszystkich niezbędnych substancji. Zachowanie szerokiego przekroju witamin uchroni dziecko przed ewentualnymi niedoborami. Jest to szczególnie ważne na późniejszych etapach, kiedy powoli będziemy rezygnować z karmienia mlekiem. Odpowiednia analiza jadłospisu może być wtedy pomocna. Warto kontrolować podstawowe wartości i dostosowywać je do wieku dziecka. Pozwoli to znacznie świadomiej dobierać do siebie składniki i tworzyć całe potrawy. Żółtko w żywieniu niemowląt może być doskonałym źródłem aminokwasów. W jajkach znajdują się one w idealnych proporcjach. Dzięki temu organizm doskonale je wykorzysta. Przy okazji zaspokoimy zapotrzebowanie na białko, które jest głównym materiałem budulcowym. Wpłynie to pozytywnie na proces wzrostu i rozwoju. Równocześnie w żółtku znajdziemy wiele witamin. Dzięki temu wzbogacimy dietę o niezbędne składniki. Istotne jest jednak, aby odpowiednio je przygotować. Powinno być w pełni ścięte. W przypadku dzieci nie możemy podawać surowych produktów. Mogłoby to być zbyt mocno obciążające dla całego organizmu. Z uwagi na to jajko najlepiej sprawdzi się jako dodatek do innych dań. Możemy użyć go nawet w zupkach. Kluczowe jest jedynie, aby dobrze rozdrobnić całość jeśli niemowlak nie posiada jeszcze zębów. W okolicy siódmego miesiąca możemy wprowadzać mięso. Początkowo powinny być to jedynie śladowe ilości. Dzięki temu organizm przyzwyczai się do trawienia tego typu pożywienia i wykorzystywania go.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here