Jadłospis dziecka

0
48
Jadłospis dziecka

Posiłki serwowane dzieciom powinny być pełnowartościowe. To właśnie z pokarmem dostarczamy wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Wpływa to na tempo rozwoju i wzrostu malucha. Warto dokładnie przemyśleć sposób i kolejność wprowadzania wszystkich pokarmów do diety. Wbrew pozorom ma to ogromny wpływ na późniejsze nawyki. Szczególnie istotna jest różnorodność. Od wczesnych miesięcy powinniśmy przyzwyczajać niemowlaka do wielu smaków. Dzięki temu próbowanie nowych dań nie będzie stanowiło problemu. Ogromne znaczenie ma to również ze względu na dostarczanie witamin ze wszystkich grup. Powinniśmy konstruować jadłospis w taki sposób, aby niczego w nim nie zbrakło. Wykorzystując przy gotowaniu różne gatunki warzyw możemy mieć pewność, że dbamy kompleksowo o organizm dziecka. Oczywiście początkowo dieta musi być wspomagana mlekiem. To ono powinno stanowić podstawę żywienia przez wiele miesięcy. Jednak już po skończeniu pół roku możemy stopniowo zmniejszać jego udział w dziennym odżywianiu. Wynika to z faktu, że organizm malucha potrzebuje nowych substancji, które są zawarte w standardowych pokarmach. Ogromne znaczenie ma również błonnik. Posiadają go właściwie wszystkie warzywa. Doskonale radzi sobie w pobudzaniem trawienia. Wpływa na funkcjonowanie jelit oraz zapewnia sytość na wiele godzin. Z uwagi na to warto początkowo skupić się na jarzynach. Jadłospis niemowlaka 6 miesięcznego karmionego piersią może być dość różnorodny. Wszystko zależy jedynie od naszego indywidualnego planu jaki stworzymy. Warto stopniowo podawać nowości i dokładnie obserwować reakcje dziecka. Na tej podstawie określimy czy nie występują ewentualne alergie lub nietolerancje. Należy zachować ostrożność i prawidłowo reagować na ewentualne wysypki. Pozwoli nam to lepiej opracować podstawę diety. Jako pierwsze najlepiej sprawdzą się warzywa zielone. Posiadają ogromne ilości witamin. Dzięki temu są bardzo odżywcze i zapewniają idealne warunki do rozwoju, równocześnie jednak nie są kaloryczne. Sprzyja to sprawnemu trawieniu i nie powoduje zbyt dużego obciążenia układu pokarmowego. Jest to niezwykle ważne przy delikatnym organizmie dziecka, który dopiero przestawia się z diety opartej na mleku. Z czasem jednak możemy sięgać po kolejne produkty. Szczególnie warte uwagi jest mięso. Stanowi idealne źródło białka. Równocześnie jest bardzo łatwe w wykorzystywaniu przy przygotowywaniu zup. Należy ograniczyć się jedynie do gotowanego. Dzięki temu mamy gwarancję, że nie dostarczamy zbędnych tłuszczy, które mogłyby spowalniać trawienie i powodować dolegliwości. Wszystko powinno być lekkie. Początkowo ilość mięsa musi być mała. Stopniowo możemy ją zwiększa. Idealnie sprawdzi się połączone z warzywami w formie zupy. Wszystko musi być płynne, aby maluch nie miał problemów z jedzeniem. Dobrym pomysłem jest również podawanie od czasu do czasu jajka. Zawiera aminokwasy w doskonałych proporcjach idealnie dopasowanych do potrzeb człowieka. Dzięki temu zapewnia prawidłowe odżywienie całego organizmu i dostarcza materiał budulcowy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here