Joga – jak zacząć praktykę?

0
186
Joga

Czujesz się zestresowany, od siedzenia przed komputerem bolą cię plecy, a twoja kondycja fizyczna oscyluje gdzieś w okolicach zera? Czas pomyśleć o rozpoczęciu praktyki jogi! Ten system ćwiczeń wywodzący się z Indii to doskonały sposób na poprawę samopoczucia, wzmocnienie mięśni i zmniejszenie skutków stresu.

Joga dla początkujących – jak zacząć?

Każde nowe przedsięwzięcie zaczyna się od pierwszego kroku. W przypadku jogi jest to wybór szkoły, kursu oraz nauczyciela. Możemy zdać się na przypadek i intuicję i zapisać się do pierwszej szkoły, która przypadnie nam do gustu, możemy też zasięgnąć opinii internautów lub znajomych.

Wielu instruktorów jogi oferuje obecnie kursy online, więc jeśli nie chcemy wychodzić z domu, możemy wybrać tę opcję. Warto jednak zdecydować się na opcję interaktywną, kiedy nauczyciel widzi nas podczas ćwiczeń poprzez kamerkę – może wtedy skorygować błędy, co jest ważne na początku praktyki.

Co będzie nam potrzebne do ćwiczenia jogi?

Joga dla początkujących nie wymaga od nas zakupu drogich sprzętów i ubrań. Wystarczy mata z powłoką antypoślizgową i wygodne ubranie. Stawiajmy na naturalne tkaniny, bo podczas wykonywania ćwiczeń możemy się spocić – joga to wbrew pozorom wcale nie siedzenie bez ruchu!

Ubranie do jogi nie powinno też być zbyt luźne, bo będzie przeszkadzać podczas wykonywania niektórych asan.

Oprócz tego potrzebne będzie nam dobre nastawienie i entuzjazm.

Nauka oddechu – na początek

Dobry instruktor jogi zacznie naukę od omówienia techniki i nauki metody prawidłowego oddychania. To ważne, ponieważ większość ludzi wcale nie oddycha poprawnie. Nasz oddech jest zbyt płytki, oddychamy za szybko, tylko górną połową ciała, bez użycia przepony.

Wykonywanie poszczególnych asan wiąże się z oddychaniem w ich trakcie we właściwy sposób, tak by optymalnie dotlenić organizm. Dotleniony mózg działa sprawniej, podobnie jak mięśnie. Joga to zatem doskonały sposób na uspokojenie myśli i dotlenienie ciała.

Jak często ćwiczyć jogę i gdzie trenować?

Joga dla początkujących nie powinna trwać dłużej niż około godziny na jeden trening. Na początku wystarczy nawet pół godziny. Ćwiczyć najlepiej jest trzy razy w tygodniu, tak by przyzwyczaić organizm do wysiłku, ale dać mu też czas na odpoczynek. Pamiętajmy, by nie szukać wymówek i ćwiczyć regularnie! Pora dnia nie ma znaczenia – można ćwiczyć rano, wieczorem lub po południu, jak nam wygodnie.

Jogę możemy ćwiczyć na sali w grupie, w domu albo na łonie natury. Ćwiczenie ma sprawiać nam przyjemność, więc dostosujmy formę treningu do naszych preferencji i potrzeb. Nie zapominajmy też o rozgrzewce na początek i chwili na wyciszenie się na zakończenie treningu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here