Sprawdź, co jeść, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość błonnika

0
134
Sprawdź, co jeść, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość błonnika

Błonnik odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie. Przede wszystkim zapobiega chorobom układu krążenia i układu pokarmowego, obniża stężenie glukozy we krwi oraz daje uczucie sytości na długo, co jest istotne dla osób na diecie redukcyjnej. Dlaczego jeszcze warto jeść błonnik? Jakie są najlepsze źródło błonnika pokarmowego?

Czy błonnik jest niezbędny?

Jednym z najczęściej występujących objawów niedostatecznego spożycia błonnika są zaparcia. Skutkiem długofalowym mogą być choroby, takie jak miażdżyca, cukrzyca, nowotwory jelita grubego lub otyłość. Często nie zdajemy sobie sprawy, że dostarczamy zbyt mało błonnika w codziennej diecie. Z tego względu warto wprowadzić do jadłospisu zróżnicowane produkty, które uzupełnią niedobory.

Korzyści zdrowotnych płynących ze spożywania błonnika jest bardzo dużo. Przede wszystkim wspomaga perystaltykę jelit, usuwa z organizmu toksyny, reguluje poziom glukozy we krwi, zmniejsza objawy zespołu jelita drażliwego, redukuje ciśnienie tętnicze, poprawia stan zdrowia przy hemoroidach, wpływa pozytywnie na serce, jest pomocny w zmniejszaniu masy ciała oraz przyczynia się do poprawy kondycji skóry. Gdzie znajdziemy najwięcej błonnika?

Bogate źródło błonnika

Za dobre źródło błonnika uważane są produkty, które zawierają przynajmniej 3 g tego składnika w 100 g produktu lub minimum 1,5 g błonnika na 100 kalorii. Najwięcej błonnika spośród produktów zbożowych znajduje się w kaszy gryczanej, kaszy jęczmiennej, brązowym ryżu, pieczywie żytnim, pieczywie z dodatkiem ziaren, płatkach zbożowych pszennych i żytnich, pieczywie z mąki graham i otrębach.

Duże pokłady błonnika znajdziemy również w warzywach, takich jak ogórki, orzechy, fasola, seler i marchew. Szacuje się, że dorosły człowiek powinien dostarczać około 20-40 g błonnika dziennie. Nie należy jednak przesadzać ze spożyciem tego składnika, ponieważ może prowadzić do niedoborów wapnia, żelaza, cynku oraz zaparć przy nieodpowiedniej podaży płynów.

Aby mieć pewność, że dostarczamy wszystkie składniki odżywcze niezbędne dla organizmu warto zamówić catering dietetyczny. Warszawa jest jednym z miast, gdzie nie brakuje wykwalifikowanych dietetyków. Jakie jeszcze korzyści przyniesie dieta do domu? Warszawa oferuje bardzo wysoką jakość usług. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-warszawa

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here