Żywienie niemowląt

0
49
Żywienie niemowląt

Dieta dziecka powinna być jak najlepiej zbilansowana. Wpłynie to na rozwój całego organizmu. Istotne jest, aby zapewnić niezbędne składniki odżywcze. Z uwagi na to powinniśmy starannie dobierać poszczególne produkty. Ogromną podpowiedzią mogą być specjalne tabele określające, kiedy możemy wprowadzać poszczególne pokarmy. Jednak warto również zdobyć dodatkową wiedzę. Bez problemu znajdziemy wiele książek poświęconych tej tematyce. Opierając się na nich bez problemu stworzymy dobrze dopasowany jadłospis. Oczywiście pierwsze pół roku należy bazować na mleku matki. To ono ma stanowić główne źródło energii. Jednak w niektórych przypadkach karmienie piersią jest niemożliwe. Wtedy należy wykorzystywać specjalne preparaty stworzone dla dzieci. Istotne jest, aby pilnować wtedy pory podania. Są one pełnowartościowe i zapewniają cały zestaw witamin i minerałów. Dzięki temu nie musimy obawiać się jakichkolwiek braków w diecie. Jest to idealny zamiennik naturalnego pokarmu. Z czasem możemy rozpocząć rozszerzanie diety. Za najlepszy moment przyjmuje się szósty miesiąc. Układ pokarmowy dziecka jest wtedy w pełni gotowy. Dzięki temu nie musimy obawiać się jakichkolwiek dolegliwości. Cały proces powinien przebiegać stopniowo. Z uwagi na to mleko nadal powinno stanowić główny pokarm w diecie niemowlaka. Pozostałe pokarmy mają być jedynie dodatkiem. Jako pierwsze zazwyczaj podaje się warzywa zielone. Są one lekkie i nie sprawiają problemów trawiennych. Dzięki temu bez obaw możemy przygotowywać z nich delikatne zupki już w szóstym miesiącu. Istotne jest, aby wprowadzać je pojedynczo. Pozwoli to na zaobserwowanie reakcji ciała. Właściwie każdy produkt może wywołać uczulenie lub nietolerancję. Z tego powodu powinniśmy zachować ostrożność i reagować na jakiekolwiek wysypki. Pozwoli nam to lepiej rozplanować dietę i bardziej dostosować ją do indywidualnych wymagań dziecka. Wprowadzanie posiłków u niemowląt karmionych sztucznie nie jest problematyczne. Z uwagi na to nie należy obawiać się całego procesu. Już w siódmym miesiącu możemy sięgnąć po mięso. Jego ilości w potrawach powinny być niewielkie. Jednak stopniowo jesteśmy w stanie je zwiększać. Wzbogacimy w ten sposób jadłospis o cenne białko i aminokwasy. Istotne jest, aby zapewnić sytość na wiele godzin. Z tego powodu warto zainteresować się kaszkami i dodatkami zbożowymi. Możemy bez obaw łączyć je z zupkami i warzywami. Jest to również idealne rozwiązanie w przypadku deserków. Jednak z owocami powinniśmy zachować ostrożność. Ich dzienna dawka nie może przekraczać określonych norm. Wynika to z dużej zawartości cukrów. Mogłoby to negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie organizmu i przyśpieszyć przybieranie na wadze. Wszelkie zmiany na jakie się decydujemy warto dokładnie przemyśleć. Jakiekolwiek wątpliwości możemy rozwiać w trakcie wizyty u lekarza. W bardziej skomplikowanych przypadkach pomocą będzie również dietetyk. Warto korzystać z rad wykształconych w danej dziedzinie osób. Unikniemy dzięki temu ewentualnych niedociągnięć przy planowaniu jadłospisu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here